#Építési és Közlekedési Minisztérium



Túl nagy teher az önkormányzatok többségének a kastély-örökbefogadás, de még így is lelkesebbek, mint a cégek
 

Túl nagy teher az önkormányzatok többségének a kastély-örökbefogadás, de még így is lelkesebbek, mint a cégek

Könnyített feltételekkel vehetnek át ugyan állami kastélyokat az önkormányzatok, ám az épületek fenntartását sokszor nem tudják vállalni. Az biztos, hogy a Márki-Zay Péter vezette Hódmezővásárhely megpályázza az egyiket – a polgármester szerint azért, hogy “ne lopják el”. Lázár János a kastélypályázaton tőkeerős vállalatok jelentkezését is várja, ám azok egyelőre hallgatnak.


Mini-Dubaj: Rengeteg érdeklődő volt az első tendereken, öt bontásra ítélt lakásban viszont még mindig laknak
 

Mini-Dubaj: Rengeteg érdeklődő volt az első tendereken, öt bontásra ítélt lakásban viszont még mindig laknak

„Nagyszámú” pályázat érkezett a rákosrendezői vasúti terület megtisztítására kiírt tenderekre, jelenleg ezek kiértékelése folyik – közölte a HVG megkeresésére az Építési és Közlekedési Minisztérium. A beruházáshoz 27 lakást kell kiüríteni, öt esetben azonban továbbra sem tudtak megállapodni, így az ezekben az ingatlanokban élők lakhatása egyelőre nem megoldott.

hvg.hu hvg.hu

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi
 

Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi

Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel 50 év, újak vásárlására nincs pénz.





Vita a vitáról: Lázár János beszélgetne a vasút helyzetéről, de nem Magyar Péter feltételei szerint
 

Vita a vitáról: Lázár János beszélgetne a vasút helyzetéről, de nem Magyar Péter feltételei szerint

A miniszter nem akar egy vonaton zötykölődve vitázni a magyar vasút állapotáról a Tisza Párt elnökével, inkább egy állomásra és irányítóközpontba invitálja. Magyar úgy tűnik, ragaszkodik az autentikus helyszínhez, és újabb ajánlatot is tett egy vasutazásra: “utána kimehetünk az ön által veszélyes helynek tartott Bécset is felfedezni”.

hvg.hu hvg.hu






A MÁV szülte, a végzete is a MÁV lesz: 55 évig élt a csigás logós buszos vállalat – képeken a Volán-sztori
 

A MÁV szülte, a végzete is a MÁV lesz: 55 évig élt a csigás logós buszos vállalat – képeken a Volán-sztori

A MÁV alapította, abból vált előbb egy, majd számtalan apróbb külön céggé a hazai autóbuszos személyszállítás megkérdőjelezhetetlen főszereplője, hogy aztán a sok kis Volán újra összeolvadva az év végéig visszatérjen anyja kebelére. Úgy tűnik, 55 év után elbúcsúzhatunk az ikonikussá vált Volán névtől és a csigás logótól is. A Fortepan képein a történet.

hvg.hu hvg.hu